Uwierzyła, że pisze do niej znajoma, podała kod BLIK i straciła 550 złotych
Mieszkanka Puław padła ofiarą oszustów internetowych, po tym jak uwierzyła w fałszywą wiadomość wysłaną do niej na portalu społecznościowym. Będąc przekonaną, że pisze do niej znajoma, przekazała jej kod BLIK do płatności internetowej na 550 zł. Dopiero kontakt z faktyczną znajomą pozwolił odkryć, że doszło do oszustwa. Apelujemy o większą ostrożność i weryfikację informacji otrzymywanych drogą elektroniczną.
Wczoraj do puławskiej komendy zgłosiła się 22 letnia mieszkanka Puław, która powiadomiła, że straciła 550 złotych w wyniku działania oszusta internetowego. Z relacji zgłaszającej wynika, że za pomocą popularnego komunikatora na portalu społecznościowym otrzymała wiadomość od znajomej, która poprosiła ją o pomoc w opłaceniu transakcji internetowej i wysłanie kodu BLIK. Będąc przekonaną, że kobieta faktycznie potrzebuje pomocy, 22 latka wygenerowała na swoim koncie bankowym kod i wysłała znajomej. Niedługo później okazało się, że konto prawdziwej znajomej zostało przejęte przez nieznanego sprawcę, który rozesłał wiadomości do różnych osób z prośbą o pomoc w opłaceniu zamówienia. W ten sposób puławianka straciła 550 zł.
Przypominamy, że oszustów działających metodą na BLIKa można bardzo łatwo i bezkosztowo sprawdzić. Gdy dostaniemy wiadomość z prośbą o nagłą pożyczkę, przelew lub przesłanie kodu BLIK, wystarczy skontaktować się z faktycznym nadawcą takiej wiadomości, na przykład telefonując do niego i sprawdzić, z kim mamy do czynienia.
podkomisarz Ewa Rejn - Kozak