Kolejna ofiara oszustwa bankowego
W wyniku przestępczych działań, 39-letnia mieszkanka powiatu wołomińskiego straciła ponad 16 tys. zł. Wykonując kolejne polecenia osób podszywających się pod pracowników banku, wykonała dwa przelewy bankowe. Kilka minut po wykonaniu przelewów skontaktowała się z pracownikiem infolinii swojego banku i wtedy okazało się, że została oszukana. Apelujemy o ostrożność podczas transakcji bankowych.
Do Komendy Powiatowej Policji w Puławach zgłosiła się 39-letnia mieszkanka powiatu wołomińskiego, zawiadamiając o oszustwie bankowym na jej szkodę.
Do kobiety zadzwonił mężczyzna podajacy się za pracownika banku, który poinformowął ją, że wpłynął jej wniosek o kredyt w kwocie 6700 zł. Kobieta zaprzeczyła, aby posiadała konto w tym banku oraz aby składała jakikolwiek wniosek kredytowy. W trakcie rozmowy podała również mężczyźnie nazwę banku, w którym ma konto.
Po kilku minutach zadzwonił do niej inny mężczyzna z numeru telefonu, z którego zawsze kontaktują się pracownicy jej banku. Poinformował ją o próbie logowania na jej konto bankowe i przełączył rozmowę do kobiety, która miała zabezpieczyć jej pieniądze. Kobieta podająca się za pracownicę banku poleciła przelać środki na konto techniczne.
W wiadomościach sms zgłaszajaca otrzymała dalsze instrukcje, min. na jakie konto ma przelać pieniądze. Stosując się do poleceń, 39-latka wykonała dwa przelewy - na 13 300 zł i 3000 zł. Otrzymała również smsowe potwierdzenia przelewów. Zgodnie z informacją przekazaną przez oszustów, w ciągu 10 minut miała otrzymać login do konta technicznego.
W trakcie oczekiwania, zadzwoniła na infonlinię swojego banku gdzie uzyskała informację, że żaden pracownik z banku nie kontaktował się z nią. Wtedy kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustów. Finalnie 39-latka poniosła stratę w wysokości 16 300 zł.
Apelujemy aby podchodzić do takich sytuacji ze wzmożona ostrożnością. Pracownicy banków nigdy nie proszą o wykonywanie przelewów na nieznane konta.
starszy aspirant Michał Bielecki