Aktualności

88-latka oszukana przez oszustów! Straciła 30 tysięcy złotych.

Data publikacji 16.04.2025

30 tysięcy złotych straciła 88-letnia mieszkanka Puław, która uwierzyła fałszywej pracownicy prokuratury, że jej córka spowodowała wypadek i żeby nie trafiła na 15 lat do więzienia konieczne jest wpłacenie kaucji. Chcąc pomóc córce, przekazała oszustowi wszystkie oszczędności. Nieustannie apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, zwłaszcza gdy chodzi o transakcje finansowe.

Wczoraj do puławskiego dyżurnego wpłynęło kilka zgłoszeń od mieszkańców Puław, o tym, że dzwonią do nich różne osoby, podają się za pracowników prokuratury, informują o wypadku rzekomo spwodowanym przez członka rodziny i żądają pieniędzy na kaucję. 

Natychmiast, po otrzymaniu pierwszego zgłoszenia przekazaliśmy ostrzeżenie mieszkańcom. Informacja o tym, że działają oszuści została przekazana za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz lokalnych portali i rozgłośni. Z informacji zwrotnych jakie do nas wpływały wynika, że wiele osób udało się ostrzec.

Niestety, jedna z mieszkanek Puław uwierzyła przestępcom i chcąc pomóc córce, przekazała im wszystkie oszczędności. Z relacji 88-latki wynika, że na telefon stacjonarny zadzwoniła do niej kobieta, która przedstawiła się jako pracownica prokuratury, która poinformowała, że córka 88-latki spowodowała wypadek, potrąciła kobietę, która z tego powodu jest operowana i że grozi jej kara pozbawienia wolności 15 lat. Aby córka zgłaszającej nie trafiła do więzienia, 88-latka miała wpłacić 700 tysięcy złotych. Mieszkanka Puław z obawy o córkę przekazała oszustom wszystko co miała czyli 30 tysięcy złotych. Odebrał je młody mężczyzna w kapturze, który przyszedł po nie do mieszkania seniorki.

Gdy po przekazaniu pieniędzy córka nie odezwała się do 88-latki, ona sama postanowiła do niej zadzwonić. Wówczas wyszło na jaw, że została oszukana. Policjanci prowadzą czynności służbowe żeby ustalić i zatrzymać sprawców tego przestępstwa, a jednocześnie apelują o ostrożność. 

Przypominamy:

  • Zawsze bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe.
  • Zawsze, gdy jesteśmy proszeni o przekazanie środków finansowych nieznanej osobie, zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną.
  • Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić swoich oszczędności.
  • Bardzo ważne jest też ostrzeganie osób starszych, które nie korzystają z mediów społecznościowych, w jaki sposób działają oszuści i co zrobić, gdy mają wątpliwości kto do nich dzwoni. 

komisarz Ewa Rejn-Kozak

Powrót na górę strony